Tiden gör ytterligare en BTC-rörelse eftersom Crypto är en “nyckelfärdig lösning” för media

Av | april 13, 2021


Tiden gör ytterligare en BTC-rörelse när Crypto är en 'nyckelfärdig lösning' för Media 101
Källa: superrare.co

Åtminstone en stor aktör i den vanliga medieindustrin verkar äntligen vara inställd på att ta kryptotjuren vid hornen – med bitcoin (BTC) och icke-fungibelt token (NFT) antagande på menyn för Amerikas Tid tidskrift.

Företaget slutade en affär med Gråskala som kommer att se tidningen skapa en serie pedagogiska videor om krypto – och få betalt i BTC för sina ansträngningar.

Och ungefär som Tesla före den säger Time att det inte har något intresse av att konvertera sin avgift till fiat. På Twitter, Grayscale CEO Michael Sonnenshein skrev att han var “glad” över att samarbeta med Time i serien som “kommer i sommar.” Men “lika viktigt, noterade han, Time” kommer att hålla BTC i deras balansräkning, vilket markerar “en första för våra mediepartnerskap.”

Tala med Yahoo Finance redan innan han avslöjade detta drag, såg Time-president Keith Grossman lyriskt om kryptorummet.

Han uppgav att Tids långsiktiga mål var att utveckla krypto- och NFT-erbjudanden till en “nyckelfärdig företagslösning” för publicerings- och medieindustrin.

Förlagets nyfunna kryptokänslighet verkar dock gå djupare. Som rapporterat rekryterar företaget nu en ny finansdirektör, och i sin LinkedIn-postning för den lediga jobbet specificerade den att dess föredragna kandidat behövde visa “komfort med bitcoin och kryptovalutor.”

Time ägs av Marc Benioff, som också äger Salesforce affärsimperium. Avgörande är att Benioffs investeringsarm, Time Ventures, är en av investerarna i den snabbt växande leverantören av blockchain-analyser Chainalysis. Som rapporterat beslutade Time Ventures att gå in i rymden förra månaden och delta i en serie D-finansieringsrunda på 100 miljoner USD och värdera företaget till 2 miljarder USD.

Även om Grossman medgav att det fortfarande kan finnas en viss tveksamhet i publiceringssfären, verkar det som att detta inte kommer att avskräcka Time, som auktionerade ut en uppsättning NFT-filer av dess ikoniska framsidor – varav den ena frågade: “Är Fiat Dead?”

VD sa,

”Jag tror att många inom mediebranschen kommer att vara väldigt tveksamma att hoppa in i det bortom samlarföremål. Vi känner oss väldigt bekväma med att se trendlinjerna vart det går. Och så vårt mål är att komma dit först för att komma dit snabbt. Och sedan att kunna öppna det för andra. ”

Och kryptomedias kärlek är inte ett rent amerikanskt fenomen. Tidigare denna månad, den sydkoreanska mainstream finansiella tidningen Hanguk Kyungjae, en medlem av styrrådet för Klaytn blockchain-protokollet, meddelade att det skulle dela ut kryptotoken till prenumeranter på dess utskrifter och online-utgåvor, samt läsare som laddar ner sina smartphone-appar.
___
Läs mer:
– Tesla börjar acceptera Bitcoin-betalningar – och kommer inte att konvertera till Fiat
– Inte bara Bitcoin-priset förändras under denna Bull Run
– ‘Time to Get Educated’: Morgan Stanley ger BTC-medel till rika kunder
– MLB: s Oakland A säljer helsäsongssvit för Bitcoin
– Mer än 1000 kunder betalade med Bitcoin sedan 2014 – airBaltic
– Bakkt lanserar Bitcoin-plånbok med Starbucks och mer





Source link