Ojamu använder AI för att förutsäga digitala marknadsföringsstrategier

Av | juli 14, 2021


Ansvarsfriskrivning: Industry Talk-sektionen innehåller insikter från kryptoindustrispelare och ingår inte i det redaktionella innehållet på Cryptonews.com.

Ojamu

Användningen av innovativ teknik kommer att visa sig vara fördelaktig för många företag och tjänsteleverantörer. I denna digitala era är verktyg som blockchain, artificiell intelligens och maskininlärning alla spännande. Ojamu syftar till att kombinera dem alla till ett övertygande paket som kan störa sättet att skapa digitala marknadsstrategier.

Digital marknadsföring behöver anpassas

Den som håller koll på utvecklingen inom teknik- och marknadsföringsbranschen kommer att veta att betydande förändringar är i horisonten. Inom digital marknadsföring finns det stora frågor att vara medvetna om. Inte alla dessa frågor är ett problem idag, men de kan bli ett pressande problem inom en inte så avlägsen framtid. Alla dessa förändringar påverkar hur digitala marknadsföringsstrategier skapas och används. För att hålla sig före spelet måste tjänsteleverantörer utnyttja innovativ teknik.

Per Ordspråkär det uppenbart att framgången med digital marknadsföring kan vara branschens undergång på sätt och vis. Att rensa bort cookies från tredje part och målgrupper som försöker hitta sätt att ta bort annonser från deras digitala liv garanterar en helt annan strategi. Dessutom måste budskapet komma tydligt och korrekt, vilket fortfarande är utmanande för många varumärken. Så snarare än att hålla fast vid äldre tekniker är det nu en utmärkt tid att utforska alternativa lösningar.

Med hjälp av innovativ teknik kan digital marknadsföring utvecklas till ett bättre verktyg än hittills. Att använda blockchain för ökad transparens och artificiell intelligens för att analysera fler datapunkter kan göra stor skillnad i förhållande till en mänsklig baserad strategi. Varje strategi måste skilja sig från nästa, eftersom varumärken har sina individuella behov och målgrupper att tillgodose. För företag i MarTech-industrin måste effektivitet och unikhet vara de viktigaste kontaktpunkterna.

Ojamu leder som exempel

Allt ovanstående verkar genomförbart på papper, men det är ofta lite mer komplicerat att omsätta det i praktiken. Men det betyder inte att det inte går att göra, vilket illustreras av Ojamu. Genom att utnyttja kraften i blockchain och artificiell intelligens hanterar företaget de aktuella problemen i MarTech. Dessutom lägger de till en icke-fungerbar tokenvridning i ekvationen, eftersom kunderna behöver företagets NFT för att få tillgång till dess tjänster.

Användningen av Ai-driven insikter talar volymer, eftersom det gör det möjligt att analysera miljontals datapunkter för att bygga bättre digitala marknadsstrategier. Dess automatiska lösningar, som underlättas av blockchain-teknik, skapar en sömlös och smidig användarupplevelse. Dessutom använder Ojamu en anpassad Neural Predictive Engine för att analysera kundens behov och planera därefter. Slutligen presenteras alla strategier som genereras av denna plattform för kunderna i ett färdplanformat, vilket gör det lättare att uppnå milstolpar och koncentrera sig.

Genom att införa icke-fungibla tokens i ekvationen tar Ojamu ett ganska annorlunda tillvägagångssätt från andra MarTech-leverantörer. Varumärkespartner använder Ojamus NFT för att få tillgång till den patenterade artificiella intelligensen och intelligenta verktygssätten, vilket skapar omedelbart värde för icke-fungibla tokens. Under huven innehåller Ojamus kärn-IP stöd för Natural Language Processing och Image Recognition, två verktyg som kan vara oerhört värdefulla när man bygger en digital marknadsföringsstrategi.

Avslutande tankar

När MarTech möter blockchain och AI kommer spännande saker säkert att hända förr eller senare. Kombinationen av blockchain-teknik med Ai, maskininlärning och icke-fungibla tokens är en djärv, men en som erbjuder en enorm potential.

Eftersom den digitala marknadsföringsindustrin står inför kärnutmaningar kan ingen sten lämnas orörda för att utveckla lösningar som ger varumärken och andra kunder.



Source link