nWayPlay NFT Marketplace lanseras idag

Av | juni 18, 2021


Ansvarsfriskrivning: Texten nedan är ett pressmeddelande som inte skrevs av Cryptonews.com.

nwayplay

SAN FRANCISCO – 17 JUNI 2021nVäg, ett dotterbolag till Animoca-märken, lanserade idag nWayPlay.com, hemmet för officiellt licensierade olympiska icke-fungibla symboler (NFT). Samlare kan köpa olika lådor med NFT Olympic Pins på nWayPlay.com från och med den 22 juni, med peer-to-peer-transaktionsfunktionen på marknaden för att komma online den 29 juni.

nWayPlay.com är en ny decentraliserad marknadsplats för samlare och spelare att köpa, sälja och spela för att tjäna olika NFT med officiellt licensierade IP-adresser. Marknadsplatsen kommer att anslutas till olika spel på nWayPlays plattform – inklusive det realtids-olympiska temat tävlingsspel som kommer att lanseras inför de olympiska vinterspelen i Peking 2022 – och drivs av Flow blockchain, som erbjuder en unik kombination av skalbarhet, användbarhet och miljövänliga funktioner. Flow är ett bevis på stav (PoS) blockchain som inte förbrukar stora mängder elektricitet som ProW of Work (PoW) blockkedjor, såsom Ethereum och Bitcoin, förbrukar.

Till skillnad från Ethereum-baserade NFT: er som avskräcker köp av lägre priser NFT på grund av höga gasavgifter, kommer den flödesbaserade marknaden att stödja en låg transaktionsavgift och ett bredare spektrum av priser, vilket gör det möjligt för mer vanliga fans och samlare att delta.

NFT Olympic Pins är en del av Olympic Heritage Collection, som firar konsten och designen från de senaste olympiska spelen och återspeglar det grafiska arvet från världens största sportevenemang, såsom affischer, emblem, piktogram och maskotar från 125 år av modern Olympiska spelen. NFT Olympic Pins är digitala versioner av samlarobjekt och handelbara Olympic Pins, som har olika egenskaper som vanligtvis är associerade med fysiska stift, inklusive äkthet, knapphet och härkomst, vilket gör dem till verkliga samlarobjekt.

“Idag är början på en ny olympisk temanupplevelse med digital underhållning som består av NFT-olympiska stift och crossplay multiplayer-videospel som vi utvecklar som en del av vårt nya licensavtal med Internationella olympiska kommittén”, säger Taehoon Kim, VD för nWay. “Vi byggde nWayPlay på Flow blockchain, samma plattform som NBA Top Shot använde, eftersom dess energiförbrukning i samband med NFT är dramatiskt lägre än Proof of Work-driven alternativ.”

Samlare kan få unika och officiellt licensierade NFT Olympic Pins på tre sätt: 1) genom att köpa olika lådor på nWayPlay.com; 2) genom att köpa specifika stift direkt från andra samlare på nWayPlay Marketplace, eller 3) genom att tjäna dem gratis genom att spela ett konkurrenskraftigt videospel i olympiskt tema kopplat till nWayPlay i realtid och lanseras inför ledningen till 2022 olympiska vinterspel i Peking.

Om nWay

nWay, ett dotterbolag till Animoca Brands, är en San Francisco-baserad utvecklare, utgivare och teknisk plattform för konkurrenskraftiga flerspelarspel på mobil, PC och konsoler. Företaget har en stark historia av att utveckla AAA-kvalitetsspel på mobil och konsol, som nyligen lanserades WWEⓇ Obesegrad, POWER RANGERS: Battle for the Grid, POWER RANGERS: Legacy Wars och ChronoBlade. nWay består av ledande utvecklare och ledande befattningshavare från Sony, Electronic Arts, WB Games, LucasArts, Kabam, Nexon och NCSoft. Teamet har tillsammans bidragit till över ett dussin hit mobil-, konsol- och onlinespel, inklusive Marvel Contest of Champions, Injustice-serien, Star Wars: The Force Unleashed, Dominations, FIFA, Battlefield Online, Lineage II och Warhammer. För mer information om nWay, besök www.nway.com.

Om Animoca-märken

Animoca Brands, rankad i Financial Times-listan över Högväxtföretag Asien-Stillahavsområdet 2021, är ledande inom digital underhållning, blockchain, gamification och artificiell intelligens. Animoca Brands utvecklar och publicerar en bred produktportfölj inklusive REVV-token och SAND-token; originalspel inklusive The Sandbox, Crazy Kings och Crazy Defense Heroes; och produkter som använder populära intellektuella egenskaper inklusive Formula 1®, Marvel, WWE, Power Rangers, MotoGP ™ och Doraemon. Dess portfölj av blockchaininvesteringar och partnerskap inkluderar Sky Mavis (Axie Infinity), Dapper Labs (CryptoKitties och NBA Top Shot), OpenSea, Harmony, Bitski och Alien Worlds. Dess dotterbolag inkluderar The Sandbox, Quidd, Gamee, nWay, Pixowl och Lympo. För mer information besök www.animocabrands.com eller få uppdateringar genom att följa Animoca Brands på Facebook eller Twitter.

Animoca Brands globala kontakt: [email protected]

Om Internationella olympiska kommittén

Internationella olympiska kommittén är en ideell, civil, icke-statlig, internationell organisation som består av volontärer som har åtagit sig att bygga en bättre värld genom idrott. Den omfördelar mer än 90 procent av sina inkomster till den bredare idrottsrörelsen, vilket innebär att varje dag motsvarar 3,4 miljoner USD för att hjälpa idrottare och idrottsorganisationer på alla nivåer runt om i världen. För mer information, besök www.olympics.com.

Om Olympic Heritage Collection

Olympic Heritage Collection är ett av IOC: s tre kärnprogram för global licensiering, och det fokuserar på tidigare olympiska spel, livsstil och avancerade produkter med begränsade upplagor som syftar till att koppla publiken med olympisk historia genom konst och design från tidigare upplagor. Målet är olympiska entusiaster och alla som vill äga en bit av olympisk historia.

Electronic Press Kit kan laddas ner här.

För mer information, besök www.nway.com eller kontakta [email protected] Om du vill ha aktuell information om nWayPlay och regelbundna uppdateringar, följ oss vidare Disharmoni, Facebook, Twitter, Instagramoch Youtube.





Source link