NFT Wave öppnar dörren för kändisar att göra kryptobut

Av | juli 26, 2021


Ansvarsfriskrivning: Industry Talk-sektionen innehåller insikter från kryptoindustrispelare och ingår inte i det redaktionella innehållet på Cryptonews.com.

NFT

Icke-fungibla tokens har blivit vansinnigt populära de senaste åren. Rika individer och kryptoentusiaster är det spenderar miljoner dollar på NFT: er som representerar digital konst, tweets och mer. Det trots att vem som helst enkelt kunde kopiera, ladda ner eller använda dessa bilder, videor och ljudfiler.

Charmen med erfarenhetsmässiga NFT: er

Kändisar som Paris Hilton, Lindsay Lohan, Grimes och Ellen DeGeneres har gick med kryptokonstvågen. Dessa stjärnor har mest sålt foton, videor och musik. Men kryptovågen gör det också möjligt för kändisar att förvandla upplevelser till NFT för att tjäna pengar på något unikt som deras fans skulle uppskatta.

Många stjärnor från världar av fotboll, mat, motorcykel, racing och modellering har gjort sin kryptodebut för att engagera sig med sina fans och tjäna pengar på kändisfläktens engagemang.

MotoGP-stjärnan Jorge Martín, motorcykelikonen Toni Bou och 5-stjärniga Michelin-kocken Eneko Atxa är bland de dussintals kändisar som har gått med Olyseum, ett blockkedjandrivet socialt ekosystem som belönar kändisfläktens engagemang.

Stjärnor och deras fans interagerar genom kompetensutmaningar, upplevelser och innehållsskapande aktiviteter på Olyseum. Det faktum att de belönas för sitt engagemang ger båda sidor ett starkt incitament att göra sin kryptodebut. Innovationer som virtual reality skulle möjliggöra nya former av erfarenhetsmässigt engagemang mellan fans och stjärnor.

Olyseum själv grundades av en grupp tidigare FC Barcelona-spelare Carles Puyol, Andrés Iniesta och Iván de la Peña tillsammans med den skickliga datavetaren Carlos Grenoir och cybersäkerhetskonsult Kevin Mitnick.

En vinn-vinn-upplevelse för stjärnor och fans

Sociala medier har gett fans större synlighet över sina favoritstjärnors aktiviteter. Men de flesta fans får aldrig träffas eller interagera med stjärnor. Experimentella NFT: er ser lovande ut eftersom de uppmuntrar kändisar att interagera med fansen.

Redan före Olyseum lanserades sin xNFT-plattform i juni i år hade minst 40 kändisar hoppat ombord för att engagera sig med sina fans på nya sätt.

De flesta kändisar och påverkare vill interagera med sina fans lika mycket som fans längtar efter personliga upplevelser med dem. De är angelägna om att utforska möjligheter till meningsfulla, spelade och autentiska interaktioner.

Stjärnor på Olyseum uppmuntras genom sponsring, annonsintäkter samt försäljning av erfarenhets-NFT (xNFT).

Fans får möjlighet att bygga sin egen samling av xNFT, höja rankingen och tjäna ytterligare exklusiva VIP-upplevelser med stjärnorna. De kan också handla och hyra xNFT.

Marknadsplatser som Olyseum ger stjärnorna en pålitlig miljö för att göra sin kryptodebut, stärka sitt varumärke och tjäna pengar på deras stjärnkraft.

Packar upp den

Kändisar och influenser har uppmärksammat icke-fungibla tokens och hur de kan använda NFT till deras fördel. Erfarenhets-NFT har öppnat dörrarna för dem att samarbeta med sina fans och generera intäkter från upplevelsen.

Under årtionden hade fans aldrig möjlighet att träffa eller interagera med sina favoritstjärnor. XNFT-marknadsplatserna som Olyseum ger dem möjlighet att samla meningsfulla upplevelser med stjärnorna.



Source link