‘Locked-Out’-användare stämmer Coinbase för norr om 5 miljoner USD

Av | juni 9, 2021


Användare som är utestängda stämmer Coinbase för norr om USD 5 miljoner 101
Källa: En skärmdump, Instagram, Coinbase

Sex Coinbase användare tar kryptoutbytesjätten till domstol för att söka mer än 5 miljoner USD i ersättning för sig själva och andra användare som påstås vara låsta från sina konton i flera månader eller längre åt gången.

Enligt ett klagomål som inlämnades på fredagen i San Francisco, USA, federala domstolen och först rapporterades av Decrypt, anklagade kärandena – Michael Leone, Joseph Treseder, Travis Reece, David Beavers, Fazal Us Saboor Ali och Keisha Pinkney – utbytet av hindra dem från att komma åt sina konton av godtyckliga skäl och långvarig tid, eftersom de inte har kunnat ”investera, spendera, spara, tjäna och använda eller till och med ta ut sina medel” från plattformen.

Börsen kränker dess “skyldighet att ge tillgång till Coinbase-plattformen för att genomföra auktoriserade transaktioner”, hävdar de.

Därför söker de “alla tillgängliga lättnader, inklusive rättvis befrielse och återvinning av skador som orsakats av svarandens handlingar”, säger dokumentet och tillägger att “det belopp som klagomålet placerar i kontrovers överstiger totalt 5 miljoner USD, exklusive intressen och kostnader. “

Fallet belyser pågående rapporterade Coinbases kundsupportfrågor. Alla käranden hävdar att de, efter att de hade förbjudits att använda tjänsten, kontaktade kundsupport, som i de flesta fall svarade med ett automatiskt svar som sa att deras frågor var “under granskning.”

I vissa fall tvingades kunderna att gå igenom identitetsverifieringsprocessen en gång, medan andra påståenden kretsar kring inloggningsfrågan, eftersom vissa av de klagande hävdar att de har fått felmeddelanden när de försöker logga in på plattformen – även om supportpersonalen hävdade att kontoproblemen hade lösts, sa de.

I vissa fall, hävdar klagandena, hade de fått tillbaka tillgång till sina konton men fann att de inte hade några kryptofonder eller att deras konton raderades utan förklaring.

Som ett resultat av sådan “oaktsamhet” var klagandena och klassmedlemmarna låsta från handel och i vissa fall återfick de endast tillgång när värdet på deras kryptotillgångar har sjunkit avsevärt.

”Svarandens beteende uppgick till grov vårdslöshet när de brutit mot de skyldigheter som hävdas häri och genom att inte skapa och genomdriva en adekvat plan för att förhindra säkerhetsöverträdelser och uteslutningar som hindrar käranden och den förmodade klassen från att komma åt sina Coinbase-konton och / eller medel där de vet att, “[a]i en ny tillgångsklass anses krypto allmänt vara flyktigt – med potentialen för betydande uppåt- och nedåtgående rörelser under kortare tidsperioder, “och visste eller borde ha vetat att deras överträdelser sannolikt skulle tillföra konsumenterna betydande skador”, lyder klagomålet .

I slutet av mars sa Alesia Haas, företagets finansdirektör (CFO) att börsen anställer nya kundsupportagenter samt gör investeringar på produktsidan “för att minska friktionen som vi ser att många kunder kallar in och erbjuda klagomål om. “

____

Läs mer:
– Coinbase säger att det syftar till att förbättra kundservice, integration med Pro
– Crypto-utbyten för att spendera 2021 med fokus på DeFi, UX och nya tjänster

– Coinbase går efter institutionella kunder mitt i investeringskraft
– Coinbase säger att det riktar sig till fler användare, inte lägre avgifter

– Coinbase to Face Class Action Suit över XRP-listning
– Coinbase säger att 60% av sina Bitcoin-köpare går in i Altcoins



Source link