Coinbase säger att det syftar till att förbättra kundservice, integration med Pro

Av | mars 24, 2021


Coinbase säger att det syftar till att förbättra kundservice, integration med Pro 101
Källa: Adobe / Tada Images

Eftersom deras företag är redo för börsintroduktionen på 100 miljarder USD, Coinbase VD Brian Armstrong och CFO Alesia Haas nådde ut till Reddit-användare genom en fråga-mig-vad som helst-session. Den resulterande diskussionen har avslöjat företagets planer på att förbättra integrationen mellan Coinbase och Coinbase Pro, liksom plattformens planer i relation till decentraliserade börser (DEX) och kundsupportfrågor.

”Avgifterna för vanlig Coinbase kontra Coinbase Pro [designed for more experienced retail and professional traders] är de värst bevarade hemligheterna för alla utbyten. Finns det några planer på att slå samman plattformarna eller sänka avgifterna på Coinbase, frågade en Reddit-användare som går under namnet Duzand. De tillade att det är “konstigt” att ha två plattformar, särskilt när man går in i en offentlig notering “där avgiftsavvikelse kommer bara att prata om ännu mer. “

Coinbases VD svarade att “du kommer att se att dessa saker blir bättre integrerade över tiden” och “det kommer också att bli en gradient av prisnivåer.”

”Jag tror att det finns en suddig linje mellan människor som kommer in i krypto och de vill bara köpa sina första USD 50 eller USD 100 bitcoin (BTC) till någon som blir en mer professionell näringsidkare eller till och med som en semi-professionell näringsidkare. Så det finns en slags gradient här av olika användare och vi arbetar för att bättre integrera dem i en produkt, säger Armstrong.

Frågad av en annan Redditor om hur hög de uppfattade ”affärsrisken för COIN av […] DEXs “som har” visat enorm dragkraft sedan DeFi Summer “, var Armstrong överens om att DEX gillar Uniswap och andra har fått “en hel del dragkraft” nyligen, och “uppriktigt sagt, vi är stolta över det,” sa han.

Coinbase vill se ökad antagande av krypto, sade grundaren, och när det gäller konkurrerande produkter hävdade han att: “Vi driver en centralbörs, dessa är decentraliserade börser, men vi har många olika produkter och vi ska att i grunden försöka göra det enkelt för våra kunder att få tillgång till alla de olika sakerna de kanske vill göra med krypto, oavsett om det är en av våra produkter eller inte. ”

En annan fråga som Redditors berörde var relaterad till Coinbases kundtjänst och vad de uppfattar som dess brister. ”Efterliknande Amazon Kundsupport genom att ställa en enkel fråga “löste vi ditt problem” betyder inte nödvändigtvis att din kundsupport har höga standarder, “menade en användare som går under namnet Reverseengineer_24.” Kundobservation måste vara en del av ett företags DNA, vilket verkar inte vara fallet på Coinbase. ”

Detta ämne har också diskuterats av stora medier som The New York Times. Artikeln talar om olika användare som påstås ha problem med företagets kundtjänst – som vissa tror inte ens har en riktig person att läsa klagomålen för.

Michael Pierre, Coinbase-användare, advokat och tidigare Coinbase-anställd, som enligt uppgift hade förlorat 100 000 USD i det som börsen kallar ett “kontoövertagande”, men när han kontaktade plattformen fick han lite hjälp. I januari stämde den amerikanska medborgaren Coinbase och anklagade den för försumliga säkerhetsåtgärder och misslyckades med att skydda sina pengar.

Vid den avgörande tidpunkten då företaget planerar att bli offentligt som det första i sitt slag, med vissa investerare som spekulerar i att det kan värderas till 100 miljarder USD, “visar användarnas erfarenheter hur företaget ibland fortfarande kämpar för att ta itu med grundläggande kundtjänst klagomål, säger NYT.

David Silver, en advokat som representerar digitala valutainvesterare, citeras för att säga att Coinbases publik är “banbrytande” för kryptovalutaindustrin, men om den ville vara “den Goldman Sachs av krypto, ”måste det” upprätthålla kundsupport av hög kvalitet.

Tala för tidningen, Casper Sorensen, plattformens vice president för kundupplevelse, medgav att Coinbase brottades med en “24/7 kryptoekonomi, som i kombination med en betydande ökning av efterfrågan har skapat en unik uppsättning utmaningar för kundupplevelse.”

Per Alesia Haas anställer börsen nya kundsupportagenter samt gör investeringar på produktsidan “för att minska den friktion som vi ser att många kunder kallar in och ger klagomål om.”

Förutom produktsidan försöker Coinbase också lösa problemen genom att “mer eftertänksamt ta itu med samtalskön så att du får en utbildad agent som vet hur man svarar på din fråga och sedan lägger till kapacitet”, sa Haas och tillade att detta är “en topp-mind-fråga som vi fortsätter att investera i varje vecka.”

Som rapporterat meddelade Coinbase att det registrerades för att börsnoteras via USD 1b direkt notering på Nasdaq Global Select Market under symbolen COIN i år. Till skillnad från den traditionella börsintroduktionen, i en direkt notering, säljer företaget aktier direkt till allmänheten utan att få hjälp från mellanhänder.

Per den 31 december sa företaget att det hade tillgångar på 90 miljarder USD på plattformen och registrerade 456 miljarder USD livstidsvolym.
____

Läs mer:
– Coinbase syftar till direkt USD 1B, visar resultat och planer
– Coinbase värderas enligt uppgift till 90 USD i en privat auktion
– Detaljhandelsinvesterare flockar till Coinbase medan de förbereder sig för en direkt notering
– Crypto-utbyten för att spendera 2021 med fokus på DeFi, UX och nya tjänster



Source link