Är Buying.com nästa genombrott inom e-handel?

Av | juli 13, 2021


Texten nedan är en annonsartikel som inte skrevs av Cryptonews.com-journalister.

Buying.com

Under de senaste decennierna har det varit modernt att säga att Internet är ett nytt steg i den mänskliga upplevelsen, en så viktig revolutionär punkt som Gutenbergs eller den industriella revolutionen. Men tyvärr, medan den revolutionära aspekten inte kan ifrågasättas, kan vi inte säga att det är en ny sak för mänskligheten längre. Det är rättvist att säga att 1995, när Amazon kom online, var Internet så väl etablerat, åtminstone i den utvecklade världen, att det var vettigt att starta en onlinebokhandel. Det var 26 år sedan.

Historiker och sociologer definierar en mänsklig generation i 25-åriga intervall, så ur det perspektivet är mänskligheten redan i sin andra generation när det gäller Internet och de saker som följer med det, särskilt e-handel.

Och vi behöver ingen sociolog som berättar det för oss. Om du har några barn runt dig vet du redan att de är online med sina surfplattor eller datorer så snart de kan prata, tidigare än de kan läsa eller skriva. Det är inte för oss att säga om detta är fel eller inte. Det är helt enkelt hur saker och ting har blivit för den nuvarande generationen, och vi kan inte ignorera dem mer än vi kunde ignorera solens hetta.

Internet har gett oss många nya lösningar på gamla problem. Hur vi samlar in och konsumerar musik, till exempel, förändrades för alltid när mp3 kom till världen. Och även mp3 blev överflödigt eftersom det blev uppenbart att du kan höra vilken låt du vill genom att bara söka på den på YouTube utan att ladda ner eller behålla några filer på den enhet du använder. Samma sak hände med mp3-spelare. Även om din iPod var raseri under några år, blev den snart föråldrad av en ny generation av smartphones som i huvudsak är datorer i fickformat.

E-handelsrevolutionen

Men chansen är att ingenting har förändrats mer radikalt av webben än det sätt vi handlar på. E-handelsrevolutionen är också i sin andra mänskliga generation, och den har gått framåt snabbt, drivit av branschens jättar som Amazon eller Alibaba.

Tyvärr, även om det utan tvekan gick framåt tillräckligt snabbt, satte Covid-19 II-pandemin som slog världen när 2019 slutade e-handelsrevolutionen på steroider. Efterfrågan på varor och tjänster fick Amazon att anställa ny personal av hundratusentals. Dessutom tvingade förekomsten av lockdowns i så många länder människor att handla online.

Många köpare som skulle ha väntat månader eller år på att prova på Amazon (på grund av misstro mot digital teknik eller bara brist på expertis) tvingades bli digitala köpare just nu. Som ett resultat exploderade Amazon. Det blev värt mer än en biljon USD. Jeff Bezos blev världens rikaste man på väldigt lång väg. Amazons relevans för dagens värld blev tydligare än Microsoft eller Google eftersom det också leder världen inom molntjänsteknologi.

Så vad är nästa för e-handel? Visst, Amazons position ser ut som otillgänglig just nu. Men Microsoft, Yahoo, IBM och andra företag såg oövervinnliga ut förr för att ge plats för nya, mer robusta lösningar. Ta sökmotorkriget för några decennier sedan. Yahoo tittade på toppen av marknaden då aktiemarknaden övervärderade den vilt. Fortfarande hade Altavista bättre teknik och hårdvara, AskJeeves verkade mer funktionell, medan Excite bara var så cool.

Dessa var alla första generationens sökmotorer. Och alla misslyckades slutligen och förlorade kriget.

Google vann striden, om du undrar. Den vinnande strategin innehöll två huvudingredienser. Först hade den en bättre produkt i en sökmotor som visste hur man kunde få relevans i ekvationen; För det andra hade den en affärsmodell som först visste hur man skulle tjäna pengar på sökmotorn. Således försvann Yahoo, Excite, AskJeeves, Altavista och alla andra första generationens spelare eller blev irrelevanta.

Det finns något för e-handelsplattformar att lära av erfarenheterna från sökmotorn. Första generationens lösningar kan vara den första vågen som skapar all hype, men de är sällan den sista mannen som står på någon marknad. Tyvärr kan det hända Amazon.

Anledningen är detta: första generationens internetlösningar är inte riktigt digitala. Istället är de gamla analoga lösningar som använder teknik för att ta bort viss friktion från åldringsprocesserna men är inte utformade från början med Internet i åtanke. Således var Altavista lite mer än en digital ordbok fylld med poster från webben.

Å andra sidan såg Google hela miljön för att se hur länkar över nätverket pekar på de sidor som betyder mest i varje ämne. En lösning var bara en gammaldags indexbok, men inte på papper. Den andra var en helt digital sökmotor med en digital tänkesätt från början. En misslyckades, en blev världens standard.

Låt oss ta en titt på den aktuella e-handelssituationen. Världens stora aktörer är Amazon och Alibaba. De är båda första generationens plattformar genom att de är analoga butiker som förbättras av webben, men deras processer är designade för den digitala världen från början. För att illustrera poängen använder båda plattformarna traditionella posttjänster eller leveranstjänster (FedEx, UPS), som är gamla och centraliserade.

E-handel och Buying.com: Är det andra generationen?

Finns det ett alternativ? Finns det ett andra generationens e-handelsprojekt som kan utmana de nuvarande jättarna? En som kan ge oss den slutliga versionen av e-handel genom att bygga den på de senaste tekniska framstegen? Buying.com tror att den kan besvara denna fråga bekräftande.

Världen har förändrats markant sedan 1995 på för många sätt att nämna här, men om vi håller oss till saker som kan förändra spelet för e-handel, räcker det med att säga att Bitcoin, blockchain och kryptovalutor uppstod. Bitcoin tog inte bara en ny spekulativ tillgång till världen utan också en ny uppsättning värden som betonar decentralisering och P2P-nätverk som nyckeln till framtiden.

Det betyder inte att den sista man som står för e-handel måste vara Bitcoin-baserad (även om det förmodligen kommer att vara), men det betyder säkert att det kommer att behöva införliva dessa nya värden i sitt paradigm på något sätt. Och Buying.com har.

Buying.coms idé är att vara den plattform som tar in andra generationen inom e-handel genom att samla de bästa tänkbara funktionerna inom e-handel genom att integrera allt enligt de nya digitala kanonerna och därmed lösa ett gammalt problem med nya metoder, som Google gjorde för sökningarna.

Så vad är den här revolutionerande nya lösningen för e-handel? Buying.coms nya paradigm kombinerar bättre teknik med kreativa, mer lokalt baserade distributionsmetoder, förbättrad driftsskala och anpassning till de nya shoppingvanorna. Det inkluderar också blockchain-teknologier när det utfärdar KÖP, ett verktygstoken som driver plattformen och en decentraliserad storbok som garanterar transparens och tillförlitlighet. Dessutom drar det lärdomarna från Amazon och Alibaba-upplevelsen och använder dem för att skapa en ny plattform som omfattar decentralisering för att optimera funktionalitet. Token-erbjudandet kommer att lanseras den 14 juli 2021 kl 9:00 PST i samarbete med TrustSwap. Mer information finns i TrustSwap medelstora inlägg.

En annan funktion är plattformens fokus att erbjuda sina användare tillgång till bästa möjliga grossistpriser. Det är huvudmålet med Direct Product App, en app som har utvecklats i flera år så att den kan garantera bästa möjliga priser för varje köpare.

Slutgiltiga tankar

Förändring är världens enda konstanta. På Internet förändras saker ännu snabbare, och de nya paradigmerna tar över de gamla innan användarna ens har märkt det.

I detta sammanhang är Buying.com ett projekt vars ledarskap redan har sett texten på väggen för Amazon och Alibaba. De är stora, starka och de ledande aktörerna på den globala marknaden, men de är också gammaldags och förlitar sig på analoga resurser och metoder som bara kan gå så långt. Enligt den nya digitala verkligheten måste det finnas ett bättre sätt och Buying.com tror att det redan har räknat ut det.

Kommer Buying.com att ta över världens e-handel i framtiden? Det är för tidigt att säga. Konkurrensen är dock hård, och både Alibaba och Amazon har en stor mängd resurser som kan hjälpa dem att anpassa sina strategier för att själva åstadkomma andra generationen.
Som ett resultat ser de för närvarande oövervinnlig ut. Men så gjorde IBM, Microsoft och Yahoo på deras sätt.

En sak är tydlig: e-handelsrevolutionens första generation har gjort sitt jobb och kommer förr eller senare att utvecklas till en ny uppsättning lösningar som löser samma problem på bättre sätt med bättre teknik, logistik, optimering av mänskliga resurser, är grönare och utnyttjar blockchain och kryptovalutor. Det är just den idén som ligger i hjärtat av Buying.coms existens. Och det är just därför det kan lyckas på lång sikt.

Buying.com kommer att arbeta med TrustSwap för att lansera sitt token-erbjudande den 14 juli 2021 klockan 9:00 PST. Mer information om lanseringen finns i Trustwaps senaste Medium-inlägg – https://trustswap.medium.com/buying-com-announces-july-14th-token-sale-on-trustswap-launchpad-8e8fc0eddf1b.



Source link