Animoca Brands säljer ~ 9,28 miljoner USD av NFT på tre dagar för F1® Delta Time och The Sandbox

Av | april 16, 2021


Ansvarsfriskrivning: Texten nedan är ett pressmeddelande som inte skrevs av Cryptonews.com.

Cryptonews

16 april 2021 – Animoca-märket meddelade idag att dess två försäljningshändelser av icke-fungibla tokens (NFT) för blockchain-spelen F1 Delta Time och Sandlådan har genererat motsvarande cirka 9,28 miljoner USD den 14-16 april 2021.

De två försäljningarna inkluderade försäljning av 300 Epic-segment av sex officiella Formula 1®-evenemang i spelet F1® Delta Time, och försäljning (pågår) och auktion av olika premium-LAND och ESTATE i spelet Sandlådan.

Sandbox Innovators LAND-försäljning (pågår): 5,9 miljoner USD
Sandbox håller för närvarande sin Innovatörer LAND Sale, ett försäljnings- och auktionsevenemang som startade den 14 april och slutar den 21 april. Under de första två dagarna av försäljningen sålde dotterbolaget Animoca Brands 1 206 Premium LAND och 13 ESTATE i direktförsäljning för 5 760 122 SAND, och det sålde 19 ESTATE på auktion på OpenSea för 2 918 451 SAND. Den totala totalsumman som genererats hittills av denna försäljningshändelse är 8 678 573 SAND, värt cirka 5,9 miljoner USD i skrivande stund.

Det finns för närvarande 668 Premium LAND NFTs fortfarande tillgängliga att köpa på https://www.sandbox.game/en/map/ fram till 21 april kl. 13 (UTC).

I Sandlådan virtuell värld representeras fastigheter av NFT: er som heter LAND och ESTATE, som är digitala utrymmen i olika storlekar på specifika platser på spelvärldskartan. Spelare och skapare i The Sandbox använder dessa digitala utrymmen för att bygga och tjäna pengar på sina egna spelupplevelser tillsammans och utan central myndighet i Ethereum blockchain. Sandbox tillkännagav tidigare försäljning av virtuell fastighet till en mängd olika innehavare inklusive Atari, Shaun the Sheep, Tyler Winklevoss, Nifty Gateway och Galaxy Interactive, bland flera andra.

Det finns för närvarande 668 Premium LAND NFTs att köpa på https://www.sandbox.game/en/map/ fram till 21 april kl 13.00 (UTC).

F1 Delta Time Epic Event Segments försäljning (avslutad): 3,38 miljoner USD
Den 14 april 2021 F1® Delta Time lanserade en direktförsäljning för 300 episka nivåer av sex officiella Formula 1®-evenemang. Försäljningen sålde slut inom en och en halv timme och samlade in 9.900.000 REVV, värd cirka 3,38 miljoner USD vid den tiden.

I F1® Delta Time, officiella Formula 1®-evenemang är uppdelade i flera segment och sällsynthet, och varje enskilt segment är ett NFT. Evenemangssegment ger passiva belöningar till sina ägare i form av REVV tokens (läs mer om REVV i detta video-), där varje tävling i den händelsen bidrar till belöningar. Händelserna är grupperade i fyra nivåer av fallande sällsynthet och kraft: Apex, Legendary, Epic och Rare. Tokenomics för händelsessegment finns på detta officiell tjänst.

Om Animoca-märken

Animoca Brands, rankad i Financial Times-listan över Högväxtföretag Asien-Stillahavsområdet 2021, är ledande inom digital underhållning, blockchain, gamification och artificiell intelligens. Animoca Brands utvecklar och publicerar en bred produktportfölj inklusive REVV-token och SAND-token; originalspel inklusive Sandlådan, Crazy Kingsoch Crazy Defense Heroes; och produkter som använder populära intellektuella egenskaper inklusive Formula 1®, Marvel, WWE, Power Rangers, MotoGP ™ och Doraemon. Dess portfölj av blockchain-investeringar och partnerskap inkluderar Sky Mavis (Axie Infinity), Dapper Labs (CryptoKitties och NBA Top Shot), OpenSea, Harmony, Bitski och Alien Worlds. Dess dotterbolag inkluderar Sandlådan, Quidd, Gamee, nWay, Pixowl och Lympo. För mer information besök www.animocabrands.com eller få uppdateringar genom att följa Animoca Brands på Facebook eller Twitter.

Mediekontakt
Animoca-märken: [email protected]





Source link