‘Äldre’ sydkoreanska kryptofans tappar 30 minuters väntan på kundcenter

Av | maj 11, 2021


'Äldre' sydkoreanska kryptofans tappar 30 minuters väntan på kundcenter 101
Källa: Adobe / skrotov

Sydkoreanska Crypto Fever 2.0 visar inga tecken på avtagande – med kunder som klarat väntetiden på 30 minuter eller mer eftersom köer av wannabe-investerare väntar på att få ansikte mot ansikte från kryptobörsen Bithumbhar öppnat sitt offline-center i Seouls rika Gangnam-distrikt.

Som tidigare rapporterats har Bithumb öppnat sitt servicecenter för att hantera personliga förfrågningar och hävdar att ett ökande antal äldre investerare som vill komma in i krypto föredrog att få vägledning från anställda ansikte mot ansikte. Centret hade stängts tillfälligt på grund av koronaviruspandemirelaterade begränsningar.

Översvämningar av äldre sydkoreaner har tagit upp kryptoinvesteringar under de senaste månaderna – men en sydkoreansk pensionär berättade nyligen för det Cryptonews.com att de flesta i 60- och 70-talet kämpar med de IT-lösningar som krävs för kryptohandel.

Per Maeil Kyungjae, som skickade en reporter till det återupptagna Bithumb-centret i slutet av förra veckan klockan 13.00, väntade “cirka 10 till 20 kunder” tålmodigt på att få se kryptobörsrådgivare i kundcentret, med alla diskbänkar uppenbarligen fullt bemannade. Journalisten hävdade “det var svårt att hitta en plats att sitta” i centrum.

Medieföretaget pratade med ett antal kunder, varav en var i 60-talet. Mannen hävdade att han hade skapat ett Bithumb-konto för flera år sedan, men sedan dess glömt sitt lösenord. Eftersom tokenpriserna har stigit uppgav han att han var angelägen om att få tillbaka tillgång till sitt konto och starta om handeln.

Tidningen konstaterade att de flesta av “medelålders och äldre människor i centrum” befann sig i liknande positioner som den här individen och hade glömt sina lösenord eller ville hantera personliga informationsrelaterade frågor och ansåg inte att de hade tekniken färdigheter för att hantera online- eller chattappbaserade hjälpkanaler.

En annan investerare i 60-talet uppvisade viss smart kunskap på marknaden. Han uppgav att hans anledning för att komma till centret var att ändra den personliga informationen som var förknippad med hans konto, men uppgav att han undvek “trånga” marknader för höga börsvärden “som ethereum (ETH) och dogecoin (DOGE)” – och ville istället fokusera på att bygga sin portfölj med tokens som är “mindre populära” och “lägre i pris.”

Rivaliserande handelsplattform Coinone har också nyligen öppnat ett kundcenter som det stängde för flera år sedan på grund av lågt fall.
___
Läs mer:
– ” MLM Crypto Exchange ” offer ” främst pensionärer och hemmafruar ”
– Polis: Självmord kopplat till 180 000 USD förlust av krypto

– Ta min Fiat men sälj inte min krypto, be miljonärer efter skattebyst
– Fler s koreanska utbyteskunder i nervös jakt för deras krypto

– Crypto Moms tar nu Bitcoin-köptips från sina barn
– Seoul för att rikta Kimchi Premium Crypto-säljare genom att polisera internationella överföringar



Source link