40% av de tillfrågade individerna planerar att använda Crypto inom ett år

Av | maj 5, 2021


40% av de undersökta individerna planerar att använda Crypto inom ett år - Mastercard 101
Källa: AdobeStock / diy13

Mitt i ett ökande intresse för kryptovalutor som en betalningsmetod som observerats över hela världen, sa 40% av de tillfrågade individerna att använda krypto i sina planer för nästa år, enligt en ny undersökning på uppdrag av betalningsjätten Mastercard.

Undersökningen av cirka 15 569 personer, genomförd online i slutet av februari – början av mars i Nordamerika, Latinamerika och Karibien, Mellanöstern och Afrika och Asien och Stillahavsområdet, visade att 4 av 10 svarande sa att de planerar att använda kryptovaluta i nästa år.

“Mastercard New Payments Index, som genomförs över 18 marknader runt om i världen, visar att 93% av människorna kommer att överväga att använda minst en framväxande betalningsmetod, som kryptovaluta, biometri, kontaktlös eller QR-kod, nästa år”, säger företaget sa i ett uttalande.

Millennials globalt, liksom de i Mellanöstern och Afrika, är “särskilt engagerade i kryptovalutasamtalet”, med mer än hälften – eller 67% – överens om att de var mer öppna för att använda kryptovaluta än för ett år sedan, säger uttalandet sa.

Cirka 77% av de tillfrågade årtusendena sa att de är intresserade av att lära sig mer om kryptovaluta och 75% var överens om att de skulle använda kryptovaluta om de förstod det bättre, vilket många indikerar en betydande tillväxtpotential i denna kategori.

Den intensifierade övergången mot kontantlösa betalningsmetoder, kombinerat med den inverkan pandemin har haft på världsomfattande attityder till kontanter, liksom människors ökade komfort med och förståelse för framväxande betalningsteknologi, fick 71% av respondenterna att förklara att de förväntade sig använda kontant mindre går vidare.

“Även om konsumenternas intresse för kryptovaluta – särskilt flytande digitala valutor som bitcoin – är stort, krävs fortfarande arbete för att säkerställa konsumenternas val, skydd och deras regelefterlevnad”, enligt Mastercard New Payments Index.

63% av de tillfrågade sa att de har provat en ny betalningsmetod under pandemin som de inte skulle ha försökt under normala omständigheter. För att ta itu med konsumenternas preferenser för snabba, beröringsfria betalningsupplevelser vänder sig många handlare till kontaktlösa betalningar, säger rapporten. Beteendeförändringen förstärks av önskan om konsumentval, tillade de, med konsumenter som förväntade sig “att göra inköp när de vill och hur de vill.”

Mellan första kvartalet 2020 och samma period 2021 såg mer än 100 marknader kontaktlösa som en andel av de totala personliga transaktionerna växte med minst 50%, medan ett år in i pandemin “kontaktlös visar sin uppehållskraft och dynamik “, där Mastercard såg 1 miljard fler kontaktlösa transaktioner enbart under Q1 2021 jämfört med samma period 2020.

De flesta av de tillfrågade är baserade i Australien, Indien, Thailand, USA, Kanada, Brasilien, Mexiko, Förenade Arabemiraten, Egypten, Saudiarabien, Nigeria, Kenya och Sydafrika. Mindre grupper intervjuades också i Argentina, Chile, Colombia, Peru och Dominikanska republiken, enligt uttalandet.

____

Läs mer:
– Mastercard och Gemini för att ge kryptobelöningar i realtid
– Nej, Mastercard lägger inte till Crypto än, det handlar om stablecoins

– 9% av undersökta amerikanska tonåringar hävdar att de har handlat med Crypto
– 50% av oerfarna investerare att hålla Bitcoin mindre än ett år – undersökning
– 18% av de frågade amerikanerna köpte Crypto, de flesta vet bara Bitcoin – Undersökning

– Crypto-utbyten kan komma runt 100 000 nya användare per dag – analytiker
– Investerare föredrar fortfarande aktier framför Bitcoin, men BTC vinner över guld – undersökning



Source link